Hello! We're english speakers interested by this game.
We managed to extract most of the script and after one month of work it has been translated, but we can't extract graphics and a few battle events. We were hoping to speak with the romhacker of the finished russian translation project (bybyc9lc9l) to get support/more advanced tools for us to progress, but we didn't manage to contact him. The other person in the russian project suggested I post a topic here. Is anyone interested to help us?
1. Oddoai-sama - 16 Июня, 2016 - 11:46:39 - перейти к сообщению
2. Guyver - 16 Июня, 2016 - 14:18:43 - перейти к сообщению
What graphics you can not extract? Write in more detail.
3. Oddoai-sama - 16 Июня, 2016 - 16:45:59 - перейти к сообщению
Thanks for the quick reply. We didn't find the title screen, the chapter titles, the small chapter introductions, the save loading screen, and some elements of the battle interface. Those all look like graphics.
Other things that aren't in our script file: map mode titles, the mini tutorial after the second title screen, the ending sequences, a few world map events, and anything else we might have missed.
Once we can access those things, the translation can continue. And after it's finished, we'll just need romhacking help to insert it.
Other things that aren't in our script file: map mode titles, the mini tutorial after the second title screen, the ending sequences, a few world map events, and anything else we might have missed.
Once we can access those things, the translation can continue. And after it's finished, we'll just need romhacking help to insert it.
4. Mefistotel - 16 Июня, 2016 - 18:21:46 - перейти к сообщению
Им бы с Бабусясей связаться... Но это вряд ли получится. Марат может помочь, если найдёт свободное время, что тоже под вопросом.
5. Марат - 16 Июня, 2016 - 21:53:00 - перейти к сообщению
Здесь используется такой же RLE, что и в Langrisser 2.
6. Mefistotel - 16 Июня, 2016 - 22:30:06 - перейти к сообщению
Дать им RLE кодер с примерами запакованной и распакованной графики, а дальше уж сами.
7. Марат - 26 Июня, 2016 - 20:09:38 - перейти к сообщению
Оказалось, что не только RLE используется, но и LZSS. LZSS по алгоритму схож с тем, что писался для Phantom'a. Поэтому мне не составило труда его по-быстрому адаптировать. Декомпрессор готов, осталось компрессор адаптировать.
8. Mefistotel - 27 Июня, 2016 - 01:19:42 - перейти к сообщению
На сайте можно было опубликовать, а наши зарубежные коллеги скачают.
Примеру сжатых и разжатых данных в комплекте пригодились бы.
Примеру сжатых и разжатых данных в комплекте пригодились бы.
9. Марат - 28 Июня, 2016 - 18:51:54 - перейти к сообщению
LZSS Codec готов. Возможно, его одного будет достаточно.
Хотя надо ещё посмотреть чем карты тайлов запакованы.
Возможно, и к ним кодер/декодер нужен.
Хотя надо ещё посмотреть чем карты тайлов запакованы.
Возможно, и к ним кодер/декодер нужен.
10. Oddoai-sama - 01 Июля, 2016 - 11:00:26 - перейти к сообщению
Thank you very much for the help so far. Just yesterday, someone from romhacking.net volunteered to have a look at the game and came to the same conclusions. He wrote a compressor/decompressor (still being tested) that works on the title screen. Now he's looking for the sprites table to improve his tool. He'll put all his finds in this article: http://datacrystal.romhacking.ne...u_Densetsu:Notes